21 Kasım 2023 Salı

Okul aile birlikerini kim denetliyor?

Birün gazetesinin haberine göre Finike Cumhuriyet Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde beden eğitimi öğretmeni ve Eğitim Sen Finike Baş Temsilcisi Ercan Balkis’e okul aile birliği parası ile öğretmenlere yemek verilmesine karşı çıktığı için kınama cezasısı verildiği belirtildi. 

Yaşanan olay eğitim hizmetlerinin bir bölümünün finansmanının okul aile birlikleri tarafından karşılanması uygulamasının sorunlarına işaret ediyor. Ülkemizde eğitim hizmetlerinin finansmanında devletin rolünün nerede başlayıp, nerede bittiği ve bunun için kullanılan okul aile birliklerinin bütçesini kimin denetlediği belirsizdir. Velilerin bağışları ile oluşturulan okul aile birliği bütçesi ile eğitim hizmetlerinin finanse edilmesi adeta keşmekeşe yol açmış bulunmaktadır. 




Okul aile birlikleri eğitim hizmetlerinin finansmanı için kullanılabilecek yapılar değil. Bu birliklerin eğitim harcamalarını karşılamalarına yönelik mevzuatları ve doğru düzgün bütçeleri yok. Bütçeleri de denetlenmiyor. Okul aile birlikleri genel kurullarına bu birliklerin tahmini bütçeleri sunulmuyor ve önceki yılların bütçeleri ibra edilmiyor. Buna rağmen eğitim harcamalarının bir bölümünün okul aile birlikleri tarafından karşılanmasına Millieğitim yöneticileri tarafından sessiz kalınarak onay verildiği görülüyor. 

Kamu kurumlarının eğitim hizmetleri bu şekilde yönetilemez. Okul aile birlikleri aracılığı ile eğitim harcamalarının yapılıp, yapılmayacağı ve eğer yapılacaksa bunun hangi esaslara göre yapılacağı bir an önce kurala bağlanmalıdır. Eğer bu birlikler aracılığı ile eğitim harcamaları gerçekleştirilecekse okul aile birliklerinin bütçeleri denetime kavuşturulmalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder