16 Kasım 2022 Çarşamba

Dr. Mehmet Öz'ün ülkesi...

 Dr. Mehmet Öz, 2018 yılında türkçeye çevrilmiş İyileştiren yiyecekler isimli kitabında "ülkemizde ortalama bir insan 70 kilodan fazla şeker tüketiyor ve bu da çok fazla" değerlendirmesinde bulunuyor.


Mehmet Öz'ün ülkemiz derken hangi ülkeyi kastettiği sorusu ister istemez insanın aklına geliyor. Bu ülke Türkiye mi, yoksa ABD mi? 

Çocuklara ana sınıflarından başlayarak iki dilli eğitim verildiği, yabancı dil eğitiminin ve yabancı dille eğitimin giderek yaygınlaştığı, eğitim sistemi içinde yabancı ülkelerde kariyer yapan bilim insanlarının rol model olarak sunulduğu ve nihayetinde gençler tarafından eğitim sonrasında yurt dışı istihdam olanaklarının kollandığı ülkemizin coğrafi adresi neresi olabilir? 

Milliyetçilik söz konusu olduğunda birinciliği kimseye bırakmayanların, eğitim sistemindeki ve genç nüfustaki kendi ülkesine yabancılaşma konusunda çözüm önerileri var mı?

Milliyetçilik söz konusu olduğunda birinciliği kimseye bırakmayanların, eğitim sistemindeki ve genç nüfustaki kendi ülkesine yabancılaşma konusunda çözüm önerileri var mı? Yoksa Mehmet Öz'ün ülkesinin neresi olduğunun yanıtını henüz bulamadılar mı?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder