31 Mart 2023 Cuma

Eğitim bu sefer de sınava hazırlık için feda edildi

Millieğitim Bakanlığının lise ve üniversiteye geçiş sınavlarında ikinci yarıyılda işlenecek konulardan soru sorulmayacağını açıklaması sonrasında bazı özel okulların ikinci dönem müfredatlarının yerine sınava hazırlık derslerini getirdiği bildirildi. 

Bazı özel okulların sınava hazırlanan ilköğretim 8. sınıf ve orta öğretim 12. sınıf öğrencilerine müfredat yerine test sorusu çözdürmeye başlamasının öğrencilerin eğitim yaşamını riske edilmesi olduğuna dikkat çekiliyor. Öğrencilerin müfredat kapsamındaki dersleri görmemesi ise sonraki yıllarda telafisi mümkün olmayan eğitim açıklarının ortaya çıkması ile sonuçlanabilir.   

Ülkemizdeki sınava odaklı eğitim modelinin öğrencilerin bazı temel konuları işlemeden okullardan mezun olması riskini de beraberinde getirdi. Öğrencilerin sınava hazırlık çalışmalarına öncelik verilmesi müfredattaki bazı konuların işlenmemesini de beraberinde getirmiş bulunuyor. 

Pedagojik açıdan tartışmalı pek çok uygulamaya zemin hazırlayan özel okullar ve nitelikli okullara dayalı eğitim modelinin öğrencilerin eğitiminde yol açtığı kusurlardan sonuncusunu müfredatın yerini sınava hazırlık derslerinin aşması oluşturdu. Deprem sonrası dönemde ilk feda edilenin üniversite eğitimi olması gibi sınava hazırlanan yaş grubundaki çocukların eğitimi de sınav odaklı eğitim modeline feda edilmek isteniyor. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder