6 Nisan 2022 Çarşamba

Türkiye Öğretmenler Sendikası (TÖS) yabancı dilde eğitime karşıydı

Kamucu eğitim politikaları açısından önemli bir örgüt olan Türkiye Öğretmenler Sendikası (TÖS) 1960'lı yıllarda yabancı dilde eğitime karşı çıkmıştı. 

Bugün anne babaların öneemli bir bölümü çocuklarının yabancı dilde eğitim görmesini istiyor. Kreşlerde iki dilli eğitim seçenekleri yaygınlaştı. Kariyerini yabancı ülkelerde yapmış bilim insanları öğrencilere rol model olarak sunuluyor. Özel okullarda ilkokuldan başlayarak haftada 15 saat ve üzerinde yabancı dil eğitimi veriliyor. İlkokul çocuklarının çıkardıkları bültenlerde bile ingilizce tercih ediliyor. Ancak yabancı dilde eğitim pedagojik açıdan tartışmalı bir konu. Kamucu eğitim politikaları açısından önemli bir örgüt olan Türkiye Öğretmenler Sendikası (TÖS) 1960'lı yıllarda yabancı dilde eğitime karşı çıkmıştı. 


1969 yılında yapılan TÖS Genel Kurulu’na sunulan Çalışma Raporu’nda yabancı dilde eğitim yapan ODTÜ ve Hacettepe Üniversitesi eleştiriliyordu. TÖS, Türkçe eğitim istiyordu: “Amerikan emperyalizminin Orta Doğu’da gerçekleştirmeye çalıştığı sömürücü şirketler örgütünün mahalli dili iyi konuşan ve İngilizce bilen ucuza çalıştırılabilecek yerli teknisyenlerini yetiştirmek amacı ile kurulduğu bilinen Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nde, Atatürk ilkelerine bağlı gençler bütün oyunu bozan girişimler yaptılar ve başarıya ulaştılar. CIA’da tecrübe kazanmış ve gücünü Vietnam’daki insanlık dışı girişimleri ile bilemiş ABD elçisi Komer’in arabası bu Üniversite’de yakılmıştır. Komer’i Üniversite’ye davet eden, büyük yargıçların yaptığı yürüyüşe katılarak Atatürk’ün manevi huzuruna girmek isteyen doktorasız rektör Kurdaş bu öğrenciler tarafından Arslanlı Kapı’dan geri çevrilmiştir.” 


Kaynak:
Aktaran Yıldırım Koç. TÖS. Ulusal Eğitim Derneği Yayınları, Ankara, 2006, s: 44-45.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder